The thumb can move the pearl with noise, so that it comes to rest at the momentary feeling. A haptic material for the expression of feelings, changes in feelings and assessments.
Manufacturer "KIKT · Kölner Institut für Kindertherapie"
The motive cards (in German) serve as an inspiration for children, adolescents and adults, to imagine in the imagination or in the Katathymen Bilderleben (KIP) certain pictures and stories that they can then verbally report, paint or role-play. 86 playing cards in wooden box (30 x 30 cm) with lid and inside surface for the selection of topics. Detailed game instructions enclosed. Author: Günther Horn
Übungsbuch: Encounter – Batakas / 2013, 60 SeitenBuch mit Übungen und Spielen zur Thematisierung und Reflexion von Kampf und Aggressionen, Aggressivität und Gewalt mit Encounter Bats (Batakas). 60 Seiten, inkl. Bildern, 20 x 20 cm.
KIKT Sogenzia-Patchwork/Trennung - GesprächskärtchenEin Kartenset mit 128 Kärtchen mit Aussagen zur Übung in „ sozialer Intelligenz". Verhalten, Gefühle, Träume und Einstellungen zu sich und anderen werden auf den Kärtchen thematisiert. Mit verschiedenen Spielregeln laden die Karten zum Gespräch und spontanen Äußerungen ein, die sowohl diagnostische Erkenntnisse als auch Interventionsmöglichkeiten bieten. Im Blickpunkt dieser Kärtchen stehen die Themen Patchwork-Familien und Trennung.Inhalt: 128 Karten, inklusive Spielanleitung und Aufbewahrungsbox.
Alle wundern sich, wie komisch sich Joshua manchmal verhält. Er leidet unter einer Zwangsstörung.Mit Hilfe seiner Umgebung beginnt er ein befreites Leben. Softcover, 36 Seiten.
When a child grows up in a family with a mentally ill parent, it means they face special needs. The children often feel guilty about the condition of their parents. It is not unusual for them to care for the emotional well-being of their parents, or they assume practical tasks of everyday life that do not correspond to their age and stage of development.
The wishes and appeals refer to the mentioned challenges and are formulated from a child's point of view. This is to provide a deeper insight into the thoughts and feelings of the affected children and help them to understand them in order to be able to react in a helpful way.
Ideological backgrounds of associative cards and individual titles are described. Versatile application examples from practice, located in the field of pedagogy, child psychotherapy, supervison, team training, life coaching.
100 Kärtchen mit Aussagen zur Übung in „sozialer Intelligenz". Verhalten, Gefühle, Träume und Einstellungen zu sich und anderen werden auf den Kärtchen thematisiert. Mit verschiedenen Spielregeln laden die Karten zum Gespräch und zu spontanen Äußerungen ein, die sowohl diagnostische Erkenntnisse als auch Interventionsmöglichkeiten bieten. Da Menschen unterschiedliche Lebensthemen haben, ist das Spiel in entsprechenden Variationen erhältlich. Angeboten werden die Themenkärtchen Kinder, Jugendliche, Senioren und Eltern. Inhalt: 100 Karten, inklusive Spielanleitung u. Aufbewahrungsbox.
KIKT Sogenzia-Senioren - Gesprächskärtchen100 Kärtchen mit Aussagen zur Übung in „sozialer Intelligenz". Verhalten, Gefühle, Träume und Einstellungen zu sich und anderen werden auf den Kärtchen thematisiert. Mit verschiedenen Spielregeln laden die Karten zum Gespräch und zu spontanen Äußerungen ein, die sowohl diagnostische Erkenntnisse als auch Interventionsmöglichkeiten bieten. Da Menschen unterschiedliche Lebensthemen haben, ist das Spiel in entsprechenden Variationen erhältlich. Angeboten werden die Themenkärtchen Kinder, Jugendliche, Senioren und Eltern. Inhalt: 100 Karten, inklusive Spielanleitung u. Aufbewahrungsbox.
KIKT Sogenzia-Kinder - Gesprächskärtchen100 Kärtchen mit Aussagen zur Übung in „sozialer Intelligenz". Verhalten, Gefühle, Träume und Einstellungen zu sich und anderen werden auf den Kärtchen thematisiert. Mit verschiedenen Spielregeln laden die Karten zum Gespräch und zu spontanen Äußerungen ein, die sowohl diagnostische Erkenntnisse als auch Interventionsmöglichkeiten bieten. Da Menschen unterschiedliche Lebensthemen haben, ist das Spiel in entsprechenden Variationen erhältlich. Angeboten werden die Themenkärtchen Kinder, Jugendliche, Senioren und Eltern.Inhalt: 100 Karten, inklusive Spielanleitung u. Aufbewahrungsbox.
KIKT Sogenzia-Eltern - Gesprächskärtchen100 Kärtchen mit Aussagen zur Übung in „sozialer Intelligenz". Verhalten, Gefühle, Träume und Einstellungen zu sich und anderen werden auf den Kärtchen thematisiert. Mit verschiedenen Spielregeln laden die Karten zum Gespräch und zu spontanen Äußerungen ein, die sowohl diagnostische Erkenntnisse als auch Interventionsmöglichkeiten bieten. Da Menschen unterschiedliche Lebensthemen haben, ist das Spiel in entsprechenden Variationen erhältlich. Angeboten werden die Themenkärtchen Kinder, Jugendliche, Senioren und Eltern. Inhalt: 100 Karten, inklusive Spielanleitung u. Aufbewahrungsbox.
Anleitungsbuch Die Spielbühne - Instruction book Die Spielbühne
The instructions explain the therapeutic approach and the practical use of the play platform.
In individual steps, preparation, start of the game, application examples, integration in "Intermedialen Quergang" and
Examples of Spielbühnen productions explained.
Strain ruler - bio feedback - by KIKT
A simple biofeedback device for the regulation of over- and under-excitation. The red ball running on a rubber band is movable. I can easily check how I feel right now. I can think about it that way? Would I like to become calmer or, conversely, more alert? With the help of exercises I can learn to regulate my tension level. A detailed description is enclosed.
KIKT - Smileys 9 pcs
Cheerful, laughing, sad, crying, insolent, cursing, yawning, angry, indifferent. The nine KIKT smilies reflect the most important basic moods and offer enough openness for individual and current interpretations. The faces can also be copied and decorated.
Recognize and express feelings ??. Using a card and board game, the game combines pointing and recognition of facial expressions with a sentence supplementing process. As an interaction game it is possible to engage in non-verbal as well as verbal expressions of feelings and emotional states. Different facial expressions show facial expressions by fellow players throughout the game
imitated and recognized. They are associated with the six primary senses of joy, anger, fear, grief, disgust, surprise. Depending on the age of the child and after the therapy phase, these mimic cards can be used purely playfully, without reference to underlying emotions, or in direct relation to emotions, emotional expression and emotion regulation. For 2 to 4 players. From 5 to 99 (instruction in German)